Promet na cesti Kamnik—Gornji Grad pretrgan
Kamnik, 5. januarja 1939
Zadnji vremenski preobrat je napravil precejšnjo zmešnjavo v kamniškem srezu. Pod vplivom toplega vala se je pričel topiti sneg in polniti struge potokov, tako da je Bistrica namah narasla. S strmih pobočij so se pričeli prožiti snežni plazovi in ogrožati promet na nekaterih delih cest v Črni in Tuhinjski dolini. Peregrinov avtobus, ki vzdržuje promet po Tuhinjski dolini med Kamnikom in Vranskim, se v sredo ni mogel prebiti po velikih naslagah razmehčanega snega proti Kozjaku in je izostal, avtobus Ljubljana— Logarska dolina pa zaradi sneženih žametov na Črnivcu že od praznikov sem ni vozil.
V Črni dolini je dež razmehčal zemljo in sprožil silen plaz, ki je potegnil s seboj tudi banovinsko cesto Kamnik—Gornji grad pri kilometru 9.2. Cesta se je v dolžini 30 metrov pogreznila v globino 6 metrov in je vsak promet po njej onemogočen za daljšo dobo. Plaz je podoben zemeljskemu usadu. Na tem mestu je namreč naš edini rudnik kaolina izvrtal več prečnih in podolžnih rovov, ki so bili po vsej verjetnosti slabo zadelani z materialom, ali pa je voda material odplavila, da je nastal usad. Širina plaza na dnu znaša 150 metrov, visok pa je nad 50 metrov. Računajo, da je skupno zdrknilo v dolino nad 50.000 kubičnih metrov zemlje.
V soboto bo na licu mesta komisija, ki si bo ogledala dejansko stanje in vzroke usedanja zemlje. Stroški za vpostavitev prometa bodo znašali najmanj 50.000 din, saj bo za zasipanje pogreznjenega dela ceste potrebnih najmanj 1000 kub. metrov materiala. Seveda je vprašanje, če se zemlja v spomladanskem deževju ne bo še naprej usedala in potegnila raven ceste še nižje. Na vsak način pa bo težko vzpostaviti promet na tej cesti v sedanjem času. Plaz je komaj 200 metrov nad zloglasno Pirčevo rido, ki jo zdaj razširjajo in prelagajo, in komaj dober kilometer od kraja, kjer se je pred 8 leti utrgal zadnji plaz na cesti skozi dolino Črne. Takrat se je plaz utrgal z višine in zasul cesto in potok v dolžini 50 metrov. Potrebno je bilo mnogo truda in stroškov, da so preložili cesto in izkopali novo strugo za potok ter odvozili ogromne količine zemlje. Ta plaz se je po tolikih letih utrdil in ni bojazni, da bi se vnovič pomaknil proti novemu cestišču, kako bo z novim plazom, je pa še veliko vprašanje. Z nastopom novega mraza je zdaj voda v strugah upadla in se ni bati poplav. Tudi v Komendi, kjer je Pšata prestopila bregove in poplavila polja ter ogrozila promet na cestah, je nevarnost odstranjena. Voda se je vrnila v strugo, led, ki se je nakopičil ob žagah in mlinih, pa so odstranili.
Jutro, 6. januar 1939
Ni komentarjev:
Objavite komentar